ЛІТЕРАТУРА 5 КЛАС
14.05 Урок №14
12.05 Урок №13
27.04 Урок №9
23.04 Урок №8
21.04 Урок №7
26.05 Урок №17
Тема. Підсумковий урок
1.
Закінчується навчальний рік. Нарешті шкільні хвилювання залишилися позаду, і ось-ось пролунає довгоочікуваний останній
дзвоник.
Нехай відпочинок буде яскравим і найкрутішим
і тягнеться так само довго, як увесь
навчальний рік.
Бажаю
вам поновлення, нових ідей, натхнення, гарного відпочинку і перезавантаження
перед наступним роком!
2. А для
того, щоб
за літо отримані знання в голові не вкрилися павутинням, читайте літературу для
6 класу 👇
Дякую за роботу!
20.05 Урок №16
Тема. Тематична контрольна робота.
Час проходження тесту 40 хвилин
5 – А клас 👉 https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=1374642
5 – Б клас 👉 https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=8093276
5 – В клас 👉 https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=7806311
БАЖАЮ УСПІХІВ!
18.05 Урок №15
Тема. Повторення вивченого
1. На наступному уроці (20.05) пишемо контрольну роботу. Отже,
повторюймо.
2. Завдання контрольної роботи складені за змістом
творів розділу «Рідна Україна. Світ
природи». Перегляньте ще раз, будь ласка, твори, які ви вивчали в цьому
розділі 📖 с.187-223.
3. 📌 Повторюймо!
1) Закінчи
речення 💭
«Оживлення природи»
— це ....
Опис природи у
художньому творі називається ...
Опис
зовнішності дійової особи в художньому творі називається ...
Засоби образності у художньому творі називаються
...
Художній засіб,
за допомогою якого один предмет зіставляються з іншим, чимось на нього схожим, називається ...
Художнє означення
називається ...
Художнє
перенесення ознак з одного предмета на інший називається ...
14.05 Урок №14
Тема. Повторення вивченого у 2 семестрі
Народна
мудрість
1. Підсумуємо, що вивчили протягом семестру з
української літератури. Звісно, ми не зможемо заново обговорити опрацьовані твори
чи пригадати біографічні відомості письменників. Однак спробуємо відновити у
своїй пам'яті те, що нам здалось найцікавішим та найзначнішим.
2. Упізнайте
персонажів та вкажіть, із яких вони творів 📘 у зошиті
1) «Він
ще малий, головою ледь до клямки дістає. Очі в нього
чорні, глибокі, як вода в затінку, дивляться широко,
немов одразу хочуть збагнути увесь світ. …любить малювати на снігу всяку
всячину. Присяде навпочіпки й водить пальцем сюди, туди» 2) «В таку
пору він любив, як цвітуть будяки, їхні малинові голови під ластівками,
навпроти хмар нагадували рясну велику кров, і він, засинаючи, медово позіхав» 3) «Перше
горе, що отруїло хлопцеве серце, — злидні та праця
матір поклали в домовину. Хлопця взяли од школи дивитись за меншими в хаті» 4) «Обидва
плечисті, обидва з широкими, лагідними лицями і схожі один на одного так, як
маленький гриб-підберезовик схожий на свого більшого сусіда.
3. Зробіть аналіз одного художнього твору, який
вивчали в 2 семестрі, за такою схемою:
1. Рід літератури, до
якого належить твір.
2. Жанр твору.
3. Тема
твору.
4. Ідея твору.
5. Художні засоби у
творі.
4. Визначити,
який художній засіб використано в цитаті з прозового чи поетичного твору.
1) Лоскітливі мав він вуса, І м'якенькі, наче пух
2) Махнула птиця крилом — закрила півсвіту
чорним рядном.
3) Ріка зміяста з дном співучим
4) Щось мріє гай над річкою
5) Раз колись коня мій син Перекинув
через тин
5. У кінці підручника 📖 с.250
є словник літературознавчих термінів, які ви вчили протягом року. Повторюйте їх
та готуйтесь до контрольної роботи.
12.05 Урок №13
Тема. Тестова робота за оповіданням М.Вінграновського «Сіроманець»
Виконайте тест 👇 сьогодні, 12.05, з 14.00 до 15.30
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=130478
Час проходження тесту 40 хвилин
06.05 Урок №12
Тема. Гуманізм повісті «Сіроманець» М.Вінграновського
1. Добротворці — це люди, що творять добро. Добротворцем
ми можемо назвати головного героя повісті – Сашка. Він подружився з Сіроманцем, переживав за
нього, допоміг йому вирватись на волю. Саме в дружбі та співчутті хлопчика до
вовка розкривається ГУМАНІЗМ повісті.
Гуманізм
– ставлення до людини, пройняте турботою про її благо, повагою до її гідності,
людяність.
2. Тема повісті: зображення конфлікту цивілізації та
природи.
Ідея: уславлення дружби, співчуття, хоробрості та
самовіддачі у взаємодії людини з твариною; засудження жорстокого поводження з
тваринами.
3. Поміркуйте над темою «Моє ставлення до вчинків
Сашка»
- Якими словами Сашко називає вовка? (Запишіть ці
слова 📗 в зошит )
4. Охарактеризуйте Сашка за планом с.249 (усно).
5. Придумайте й напишіть 📘 власне закінчення повісті.
6. Чи хотіли б
ви мати такого друга, як Сашко, тому що ...💭
«Сіроманець» - це повість про дружбу хлопчика та
вовка, а добро — тло, на якому краще видно характери персонажів.
04.05 Урок №11
Тема. Захоплююча і драматична історія про хлопчика й вовка
1. Сподіваюсь, що ви прочитали першу частину повісті
«Сіроманець» 🐺 і можете зробити висновки, хто з героїв є добрими людьми, а хто –
ні.
- Чи відчувають це тварини?
2. Перевірте свої знання тексту і виконайте тести 1-3
с. 235
3. Вам цікаво дізнатися, які пригоди ще чекають нас у
творі? Тож прочитайте повість до кінця. 📖
4. Подумайте,👆 чого навчає нас повість
М.Вінграновського.
29.04 Урок №10
Тема. М.Вінграновський .
Повість «Сіроманець»
1. Сьогодні ми відкриємо для себе ще одне ім'я з
української літератури, що, безперечно, є її здобутком і окрасою. Творчість
Миколи Вінграновського нікого не залишає байдужим, бо пробуджує теплі та світлі
почуття до всього земного.
2. Прочитайте коротку розповідь про письменника
(с.223).
3. Сіроманець...
- З чим у вас асоціюється це слово? Чому вовка так названо?
- Які ви
знаєте твори, де розповідається про вовка?
- Що ви знаєте про цю тварину?
4. За жанром цей твір не просто повість, а
повість-казка. Саме з великої любові до природи народився такий гуманний заклик
письменника М. Вінграновського, який звучить у повісті „Сіроманець”. У творі є
фраза: „Треба оберігати не тільки воду, повітря і ліс, але й звірів?”
То, виходить, природа та звірі в небезпеці?
Виявляється, їх треба оберігати? І від кого ж? Це ми і спробуємо
з’ясувати 💬
5. Почнімо знайомство з повістю. 📖 Читаючи твір,
помічайте описи вовка.
Прочитати
частину повісті 👉👉с.223-235.
6. Виконайте в 📘 зошиті 👉👉 завдання 12 (с.236).
27.04 Урок №9
Тема. Характеристика хлопчика Олеся – головного героя оповідання Г.Тютюнника «Дивак».
1. Сподіваюсь, що ви, прочитавши твір Г.Тютюнника,
можете впевнено сказати, що «Дивак» - це оповідання. Доведіть, що це
саме так.
2. Головна думка
оповідання висвітлюється через образ головного героя - хлопця Олеся. Цікаво, що
письменник не дає прямої авторської характеристики, а змушує читачів самостійно
зробити висновок. Тож проаналізуємо образ, створений письменником.
3. Знайдіть у тексті портретні деталі Олеся та запишіть 📝 у зошит:
- ¾ очі
- ¾ взуття
- ¾ одяг
- ¾ статура
- ¾ сила
4. Поясніть, які риси вдачі Олеся розкриваються в його
зовнішності? (усно)
5. Складемо анкету головного героя (письмово)
1. Ім’я.
2. Портрет.
3. Уподобання.
4. Ставлення до природи.
5. Вчинки й поведінка.
6. Думки і переживання.
7. Дивацтва Олеся
(перерахуйте їх).
8. Оцінка з боку дорослих.
6.
Поміркуйте!
- Олеся називали диваком – це добре чи погано?
- Якою людиною у майбутньому буде Олесь?
- На кого з літературних героїв Астрід Ліндгрен схожий хлопчик Олесь із оповідання
«Дивак» Г. Тютюнника і чим?
7. ВИСНОВКИ. Кожна людина неповторна, індивідуальна. Таким є і
Олесь, герой оповідання "Дивак". Він тонко відчуває природу, чутливий
до краси, його серце відкрите для добра й справедливості. Усе лихе в житті він
сприймає болісно. Не всі розуміють його почуття, навіть учителька і рідний дід,
тому вважають його диваком, людиною, не пристосованою до життя.
8. ПЕРЕВІРТЕ СЕБЕ Й ОТРИМАЙТЕ ОЦІНКУ ЗА ТЕСТ З 12 години
23.04 Урок №8
Тема. Григір Тютюнник. Оповідання «Дивак»
1. Сьогодні ми
розпочнемо знайомство з твором Григора Тютюнника «Дивак». Самого
письменника, якому доля не відміряла довгих років життя, часто називали диваком, бо бачив життя не таким, яким
воно видавалось іншим. Він помічав
навіть те, на що більшість просто не звертали уваги. Умів слухати і чув те, чого інші теж не чули.
2. Хто такий Г.Тютюнник?
Що допомогло вижити йому з мамою після війни? Дізнаймося з підручника с.215
3. Поміркуймо, які
асоціації викликає у нас слово ДИВАК…
4. Перш ніж читати твір, звертаю вашу увагу на багатство,
колоритність мови, насиченість розмовною лексикою та маловідомі слова:
- зазимки
— заморозки;
-
прірва — провалля, ущелина;
-
клямка — защіпка над дверною ручкою;
-
очіпки — очіпок — жіночий головний убір;
-
допрзовники — ті, хто має йти до армії;
-
смілкою — зменшувально-пестливе від „смола” (живиця);
-
окоренок — частина стовбура при корені;
-
погицав — поскакав, побіг, підстрибуючи;
- вигін
— вільне місце на околиці, куди виганяють худобу;
-
миї — заглибини в землі, розмиті водою (вимоїни, вимивини);
-
цівка — тонкий безперервний струмінь води або якоїсь рідини;
-
палі — підпорки моста;
-
пірце — плавник рибини;
-
гирунчик — горщечок;
-
кім'ях — клубок, гроно;
-
ятір — риболовецька сітка, натягнута на обруч;
-
бокаса ходити — тут: підходити боком, провокуючи на сутичку-боротьбу;
-
пужалко — держак батога;
-
ріжняки (рожен) — загострена палиця на санях для перевезення сіна;
-
неглемезда — недотепний, дивакуватий, ні до чого не здатний;
-
розприндитися — образитися.
5. Прочитаймо оповідання 📖 .
6. Складіть
у зошиті схему «Ланцюжок подій» 🔗 (складіть події в певному порядку).
21.04 Урок №7
Тема. М. Рильський. Краса рідної природи у віршах поета
1. Чи любите ви відпочивати на природі? Чому? 🌲🌳🐤🐣
- Яка пора року найбільше вам подобається?
- А чи можна словами намалювати картину?
Найкраще це виходить у поетів. У Максима Рильського сила-силенна віршів про природу. Виріс він серед
природи і мав будинок в Голосіївському лісі Києва. І в найменшій росинці він
бачив цілу зливу, тобто красу.
2. Прочитайте і дізнайтесь, у якій родині виріс
М.Рильський
(за підручником с. 212).
3. Послухайте поезію М.Рильського "Дощ"
4. У тексті є слова, значення яких варто з’ясувати 🎁
Благодатний
– той, що дає блага.
Закурені
– припорошені пилом
Передмістя
– той, що перед
містом, межує з містом
5. Визначте в
ЗОШИТІ 📝 тему, основну думку вірша.
6. Подумайте, хто і чому у вірші «Дощ» чекає дощу?
Чому? Чому дощ важливий у природі? У творі багато епітетів до слова «дощ». А
які б ти підібрав епітети до цього
слова? А до слова «місто»? (запишіть
їх).
7. Прочитайте виразно поезію «Осінь-маляр із палітрою пишною»
8. Виконайте завдання 📖 7,8 (с.214).
9. Вивчіть один вірш М.Рильського напам’ять (на власний вибір).
15.04 Урок №6
Тема. Образи хлопчиків оповідання Є.Гуцала «Лось»
1. Сподіваюсь, 👆 що ви прочитали оповідання «Лось».
Подумки спробуйте дати відповіді на запитання:
- Що вас найбільше вразило в оповіданні «Лось»?
Чому?
- Який епізод запам’ятався найбільше?
2. Подумайте, ✨хто є героями цього твору (Так, це лось,
брати-підберезники, дядько Шпичак).
3. Випишіть 📝 у зошит опис лося. Доберіть прикметники,
які розкривають характер лося.
4. Ви розумієте, хто в оповідання уособлює добро, а
хто – зло. Заповніть таблицю в зошиті 👇
Герої
|
Добро – це ….
|
Зло – це ….
|
Дії
|
||
Портрет
|
||
Що уособлюють?
|
5.📌 Отже, збереження природи залежить вiд людини, ïï
совісті і того, наскільки вона розрізняє добрі та злі вчинки. Ставлення людини
до природи - це мiрило людської моралі.
Справжня любов до рiдноï землі повинна бути не лише споглядальною, а й
активною, дієвою, спрямованою на захист i примноження багатства рiдного краю.
6. ПЕРЕВІРТЕ СЕБЕ. Виконайте тест за оповіданням
«Лось»
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=79081013.04 Урок №5
Тема. Є.Гуцало.
Оповідання «Лось»
1. Продовжуємо вивчати розділ «Світ природи».
2. Познайомтесь з тим, як Євген Гуцало став
письменником (за підручником с.203).
3. Велике щастя для людини – користуватися благами
природи, насолоджуватися ïï красою. Здавалося б, життя скрiзь прекрасне. Але
звiдки ж тодi береться жорстокiсть,
бездушнiсть, пiдлiсть? Саме про це й оповідання «Лось»
4. Прочитайте зворушливе оповідання Є.Гуцала «Лось» (бажано зробити це з батьками). Будьте
готові до завдань і тестів за цим оповіданням.
08.04 Урок №4
Тема. П.Тичина «Гаї шумлять»,
«Блакить мою душу обвіяла»
1. Ви вже познайомились
із твором Павла Тичини «Не бував ти у
наших краях» і сподіваюсь, що вивчили напам’ять.
2. Уявіть себе на лоні
природи, де є тільки ви й розмаїття барв, звуків і рухів. Забудьте про проблеми
й турботи, вдихніть на повні груди п’янке свіже повітря. Прочитайте
самостійно поезії «Гаї шумлять», «Блакить мою душу обвіяла» (с.200-201).
3. Усно дайте
відповіді на запитання 7, 10 (с.202)
4. Виконайте в зошиті тести 1-3 (с.201)
5. Пригадайте, що у
віршах завжди є оповідач, якого називаємо ЛІРИЧНИМ ГЕРОЄМ. Прочитайте про це у
статті на с. 201.
6. ПЕРЕВІРТЕ СЕБЕ. Виконайте тест. Пам’ятайте, що робити тест можна лише ОДИН раз, правильно записавши
своє прізвище та ім’я. Бажаю успіхів!
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=99493306.04 Урок №3
Тема.
Павло Тичина «Не бував ти у наших краях»
1. У давньогрецькій
міфології є образ геніального співця, винахідника музики й віршування Орфея.
Його мистецтво могло творити чудеса: приборкувати диких звірів і навіть зрушувати
скелі. Це міфічне ім’я стало синонімом великого поета й музики, людини
надзвичайного таланту П. Тичини.
2. Прочитайте, будь
ласка, статтю підручника, у якій розповідається про життя П.Тичини ( с.199 )
3. Заплющіть очі та
прослухайте поезію «Не бував ти у наших краях»
4. Сподіваюсь, що ви
зрозуміли, що автор залюблений у чарівну природу свого краю, його переповнюють
почуття гордості за земляків – витривалих і працьовитих людей, які йдуть по
життю з піснею.
5.У зошиті зробіть
таблицю
Тема
|
|
Ідея
|
|
Основна
думка
|
|
Жанр
|
|
Художні засоби
|
|
Метафори
|
|
Епітети
|
|
Порівняння
|
6. Вивчіть напам’ять вірш «Не бував ти у наших краях».
7. ПЕРЕВІРТЕ СЕБЕ. Виконайте тест. Пам’ятайте,
що робити тест можна лише ОДИН раз, правильно записавши своє прізвище та ім’я. Бажаю успіхів!
Урок №2
Тема. Т.Шевченко «Садок вишневий коло хати»
1. Уявіть собі холодне підземелля з широкими кількаметровими стінами Петропавловської фортеці в Петербурзі. Тут після арешту провів Тарас Шевченко найжахливіший квітень і травень свого життя 1847 року. Незважаючи ні на що, він пише вірші. Цей цикл поезій Шевченко назвав „У казематі”. І серед них 8-й вірш, що був створений наперекір сірій буденності – радісний, життєствердний вірш „ Садок вишневий коло хати”.
2.. Прослухай уважно поезію та спробуй уявити картину, описану у творі.
3. Прочитай виразно вірш за підручником с. 197.
4. У зошиті:
А) Створіть план екранізації вірша «Садок вишневий коло хати...». Заповніть таблицю, розписуючи зміст кадрів фільму і провідний музичний супровід.
№
|
Зміст кадру
|
Музика
|
Б) Опишіть словесно, яким ви уявляєте поета, коли він пише цей вірш (який в нього вираз обличчя, поза, де він знаходиться, який в нього стан душі).
5. Прочитай статтю в підручнику «Засоби образної мови» с.196. Випиши в зошит виділені терміни та ВИВЧИ їх.
6. Вивчіть вірш „ Садок вишневий коло хати” НАПАМ’ЯТЬ.
2. Прочитайте вірш Т.Шевченка "За сонцем хмаронька пливе".
3. Прослухайте, як треба правильно наголошувати слова https://youtu.be/bQGW_c3HO0g
Урок №1.
Тема. Т.Шевченка "За сонцем хмаронька пливе"
1. Ви прочитали оповідання С.Васильченка "У бур'янах". У зошиті складіть план твору.2. Прочитайте вірш Т.Шевченка "За сонцем хмаронька пливе".
3. Прослухайте, як треба правильно наголошувати слова https://youtu.be/bQGW_c3HO0g
4. Вивчіть напам'ять вірш. Навчіться читати його виразно.
Електронна адреса 📧 svit.mixal@gmail.com
Електронна адреса 📧 svit.mixal@gmail.com
т
Немає коментарів:
Дописати коментар