5 клас мова

Давайте вчитися РАЗОМ!                      
    Шановні мої п'ятикласники! У зв'язку з протиепідемічними заходами ми продовжуємо вчити українську мову та спілкуватися з вами за дистанційно 😊

25.05  УРОК № 18

Тема. Повторення вивченого в 5 класі.                               


1. Закінчується навчальний рік😊. Ви стали на сходинку вище у своїх знаннях та вміннях з української мови. Сподіваюся, що й дізналися багато цікавого, здобули компетентності щодо екологічної безпеки та сталого розвитку, громадянської відповідальності, безпеки здоров’я, підприємництва та фінансової грамотності, що знадобляться вам у щоденному житті.

2. Щоб знання були міцними, їх варто постійно тренувати 💫 . Пропоную кілька цікавих інтерактивних завдань для саморозвитку  👇 

Синтаксис    https://learningapps.org/view2795337


Фразеологізми  https://learningapps.org/view601403


Ура, канікули!  https://learningapps.org/view1570013



19.05  УРОК № 18


Тема. Підсумкова контрольна робота







Робота розрахована на 40 хвилин.


Бажаю успіхів!


18.05  УРОК № 17


Тема. Повторення. Будова слова. Орфографія 


1. Попереду контрольна робота. Варто повторити розділи «Будова слова» та «Орфографія», які  ви вчили зовсім недавно. 

2. ОРФОГРАФІЧНИЙ ПРАКТИКУМ   📘  
1) Спишіть прислів’я, розкриваючи дужки та обираючи правильно сполучник чи прийменник  👇  
   1. Аби руки (і, й) охота, буде зроблена робота. 2. Бджола мала, а (і, й) та працює. 3. (В, у)пертість (і, й) труд (в, у)се перетруть. 4. (В, у)се (в, у) роботі, як віл (у, в) ярмі. 5. (І, й) ночі не має, (у, в)се робить (і, й) робить. 6. Риба (у, в) воді, а людина (в, у) труді. 7. Хто не працює (в, у) будні, тому (і, й) вихідного нема. 8. Щастя (і, й) труд поруч живуть

2) Знайдіть лексичні й орфографічні помилки, 👀 виправте їх і запишіть речення.
    Коли в лісі росквітнули веснянні квіти проліски, лісник почав оберігати їх від «бізнесменів».  Дивовижний бузок дивує нетільки виликими кетягами білих та лілових квітів, а і запахом.  На весні, коли наступила уже повна весна, з’являється жовтий козелець. Ніжніст  лілії використовували грецкі та римскі красуні, від цієї квітки ніжною ставала шкіра. Любисток дуже давно предбав права громадскості на Україні.

3. ПЕРЕВІРТЕ СЕБЕ

Виконайте тести у підручнику  📖 вправа 530.




14.05  УРОК № 16

Тема. Повторення. Фонетика. Орфографія


1. Продовжуємо повторювати. Сьогодні на вас чекають завдання з фонетики та орфографії.
2. Якщо є потреба, перегляньте 📖 теоретичний матеріал за §19-37.

3. ВИКОНУЙМО ЗАВДАННЯ  👇👇👇
1) Назви міст запишіть в алфавітному порядку. Чи доводилося вам відвідувати ці міста? Що вам відомо про міста України?
    Одеса, Черкаси, Харків, Запоріжжя, Вінниця, Донецьк, Полтава, Житомир, Львів, Суми, Івано-Франківськ, Тернопіль, Рівне, Київ.
2)  Визначте кількість ❓ букв і звуків у словах
     Юність, щедрість, екзамен, тінь, п’ять, запорізький, обличчя, просьба, заєць, джміль, вокзал, дев’ять.
3)  Орфографічний практикум. Знайдіть помилки в словах і  запишіть їх правильно
   Прозьба, різбяр, зкинути, областний, барабаньщик, донці, лє, безгоміня, туманість, территорія, узбережя, зап’ясний, меньший, ссунути, касса, прешвидшити, росжарити, підїзд, честний, бородьба, одягаєтся, сільский, подорожю, прихитрий, соний, вогзал, росгубити, программа, мавп’ячий.


4) виконайте тести  👉  вправа 536 . 

12.05  УРОК № 15


Тема. Повторення. Синтаксис


1. Отже, починаємо повторювати та готуватися до контрольної роботи. І розпочнемо  з СИНТАКСИСУ. Пригадайте, що вивчає цей розділ…
2.  Самоперевірка  👇👇👇 
— Що вивчає синтаксис? пунктуація?
— У чому полягає відмінність між словосполученням і реченням?
— Що таке речення? Що становить граматичну основу речення?
— Назвіть головні члени речення, другорядні.
— Які є речення за метою висловлювання? за емоційним забарвленням?
— Які розділові знаки ставлять у кінці речення? Від чого залежить вибір знаків?
— Чим може бути ускладнене просте речення? Наведіть приклади.
3. Якщо не змогли дати відповіді на ці запитання, зверніться до підручника та повторіть §38-48.
4. ТРЕНУЙМОСЯ! ☝☝☝ 

1) Складіть словосполучення, даючи відповіді на запитання. Позначте головне та залежне слово в кожному словосполученні 👇
Вибачити (кому?), сміятися (з кого?), піклуватися (про кого?), подякувати (кому?), підготуватися (до чого?), ставитися (до кого?).

2)  Творче конструювання.  Складіть речення з поданих слів, підкресліть в них члени речення 👇
Мовою, є, державною, Україні, українська, в.
Живе, історія, в, мові, нашій.
Можна, красу, створити, душі, словом.
Україна, наших, земля, це, батьків.

3) Поширте подані речення, ввівши другорядні члени речення  👇
Мова — скарб. Людина вивчає і шанує мову. Пісня стала гімном.

4) Введіть у подане речення 👉 Батьківщину часто порівнюють з матір’ю
а) однорідні члени;
б) вставне слово;
в) звертання.
• Розставте розділові знаки в утворених реченнях.


5) відредагуйте речення  👉 вправа 539.


06.05  УРОК № 14

Тема. Творення і правопис складних слів. Тренувальні вправи


1. Ви дізналися про те, як пишуться складні слова. Тепер удосконалюймо свої навички 😊
2. Тренуймося 👇👇👇

1) від поданих слів утворіть складні слова, використовуючи сполучні голосні
    Ліс, степ. Кіно, режисер. Новий, будувати. Хліб, завод. Юний, натураліст. Атом, хід. Сам, освіта. Земля, трусити. Пішки, ходити. Вугілля, видобуток. Овочі, сховище. Жовтий, гарячий.
2)  записати складні слова, до яких входить корінь воз-, вод-, роб-. Розібрати слова за будовою.

3) Перекладіть подані словосполучення українською мовою, здійсніть скорочений запис (абревіатури).
    Европейский союз, высшее учебное заведение, художественный руководитель, хозяйственный договор, жилищно-эксплуатационная контора, жилищно-коммунальное управление, запись актов гражданского состояния, заведующий гаражом, институт международных отношений, производственное объединение, средства массовой информации.
4) запишіть речення, зробіть синтаксичний розбір (не забуваймо про характеристику речення, члени речення та частини мови)
   Одеса – південні морські ворота нашої держави. Місто розташоване на північно-західному узбережжі Чорного моря.




04.05  УРОК № 13

Тема. Правопис слів з пів, напів, полу.


1. Нагадую, що за новим правописом 2019 ця орфограма зазнала змін. Тому користуймося тільки новими правилами написання!

2. Як же треба писати іменники з числівником пів, який означає «половина»? 👇👇👇
3.ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ!
4. Практична робота
1) Спишіть речення, розкриваючи дужки.
    1) (Напів)темрява і тиша панували в морі. 2) На дошці ще лишився (напів)стертий дитячий малюнок крейдою. 3) Прибій за якоїсь (пів)години перескакував уже через каміння. 4) Було ще рано, (пів)до сьомої.
5)  (Пів)Європи пройдено, скільки пережито. 6) Я прочитала (пів)«Кобзаря»
 7) Якісь думки снують в голові, (напів)журливі й (напів)свідомі.

2)  Запишіть слова, користуючись вивченою орфограмою.
(Пів)апельсина, (пів)місяця, (пів)року, (пів)яблука, (пів)юрти, (пів)ящика, (пів)України, (пів)Херсона, (пів)Європи, (пів)кілометра, (пів)Африки, (пів)міста, (напів)сировина, (полу)станок.

3)  Редагування. Виправте помилки у правописі складних слів
Ледве ледве, екс-чемпіон, топ-модель, пів-зошита, спец випуск, аудіо альбом, бліц-опитування, півогірка, ультра-звук, тихотихо, анти-вірус, пів день, напів автомат, відео-фільм.

5. Надішліть виконану роботу 📨  svit.mixal@gmail.com    (5-Б можна у вайбер).         


6. Це була остання нова для вас тема в 5 класі  😊.  Попереду повторення. 



29.04  УРОК № 12

Тема. Складні і складноскорочені слова


1. УВАГА❗❗❗ У 2019 році був прийнятий Новий правопис української мови. Змін у ньому небагато, але вони саме стосуються тем, які ми будемо вивчати. Прохання! 📌Користуймося тільки тими джерелами, де слова пишуться за новими правилами та самі добре вчімо їх.
2. Отже, складними називаються слова, утворені з двох основ. Часто основи складного слова можуть поєднуватися сполучними голосними [о],[е]. Сполучний голосний [o]  вживається після твердого приголосного основи: льодохід, свинопас.
   Сполучний голосний [e] (на письмі е, є) вживається після мякого приголосного основи: працелюбний (праця), життєпис (життя).
Складні слова, якщо в них немає сполучного голосного, пишуться 👇👇👇


3. Завдання зробіть у зошиті 📘
Утворіть складні слова із словосполучень.
Зразок. Копати землю — землекоп.
   Проводити нафту, здатний до бою, карі очі, життя описувати, воду везти, землею трусить, сам скидає, любити життя, кригу ламати, сховище зерна, возити воду.

4. А як утворюються складноскорочені слова?  👇👇👇

5. Практична робота в ЗОШИТІ 📘

1) Запишіть слова правильно, знімаючи риску 

    Відео/запис, радіо/комітет, білий/білий, кіно/фільм, диско/клуб, економ/клас, євро/зона, міні/блок, тихо/тихо,  супер/маркет, топ/модель, віце/прем’єр, екс/чемпіон, поп/музика, багато/багато.



2) Від поданих назв утворіть і запишіть складноскорочені слова.

    Педагогічна рада, Китайська Народна Республіка, обласна рада, Світова організація торгівлі, Національний банк України, медичний університет, автобусний вокзал, засоби масової інформації, заробітна плата, спортивний зал



3) «Я – редактор» 🕡👀   Відредагуйте слова і запишіть їх.
  Смітєзбірник, ООн, свинєпас, буровій, сиреробний, пішехід, кварплата,  нафтпровід, чорнезем, військкомат, районцентр. 


27.04  УРОК № 11


 28.04  з 11.00 до 12.30 пишемо тестову роботу за темою «Зміни приголосних при творенні слів» 👇👇👇
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=565190

Повторіть тему за попередніми уроками. 



23.04  УРОК № 10


Тема. Зміни приголосних при творенні слів (продовження)


1. Продовжуємо знайомство з чергуванням приголосних при творенні нових слів.
2. Випадки чергування приголосних також відбуваються при творенні іменників із суфіксом -ин(а) від прикметників із суфіксами -ськ-, -цьк-
3. Розгляньте таблицю та запам’ятайте, які зміни відбуваються
-ськ- + -ин(а) = щ
-цьк- + -ин(а) = чч
київський —>Київщина
одеський —> Одещина
черкаський —> Черкащина
донецький —> Донеччина
турецький —>Туреччина
козацький —> козаччина
Виняток: галицький —> Галичина

4. Тренувальні вправи виконайте 📝 в ЗОШИТІ:
    1) Утворіть іменники із суфіксом -ин(а) від поданих прикметників (назв областей України)
Зразок: Житомирська область — Житомирщина.
      Вінницька, Полтавська, Луганська, Львівська, Миколаївська, Сумська,    Кіровоградська, Хмельницька, Херсонська.
    2)  Спишіть слова, вставляючи потрібні букви. Підкресліть у кожному рядку «зайве» слово.
1. Вінни..а, Оде..ина, Хмельни..ина, Туре..ина.
2. Полтав..ина, Черка..ина, Доне..ина, Київ..ина.
3. Коза..ина, кріпа..ина, пан..ина, Німе..ина.
     3) Розподільна робота
Від поданих прикметників та іменників за допомогою суфікса -ин-утворити іменники і записати їх у дві колонки: у першу — із -чч-, -шч-, у другу — із -чн-, -шн-.
Батрацький, кам’янський, заліський, золотоноський, словацький, батьківський, кріпацький, німецький, лісок, пісок, віск, високий, гайдамацький, козацький.
5. На наступному уроці на вас чекають тести за останніми темами.

21.04  УРОК №9

Тема. Зміни приголосних при творенні слів

1. Будьте уважними, щоб добре засвоїти тему!!!
2. Доволі часто в українській мові ми утворюємо слова за допомогою  суфіксів–ськ- , -ств-.
Наприклад: Україна – український, українство; козак – козацький, козацтво; товариш –товариський, товариство; Запоріжжя – запорізький.
  -      Чому слова, утворені за однією моделлю (суфіксальним способом:

додаванням суфікса -ськ- ) мають різні буквосполучення?  
3. Перегляньте пояснення 👇👇👇    
  4. Розгляньте та вивчіть, як відбувається зміна приголосних
ЧЕРГУЮТЬСЯ ПРИГОЛОСНІ
ПРИКЛАДИ
[к],[ц], [ч] + -ськ(ий), -ств(о) = -цьк(ий), -цтв(о)

[г],[ж],[з] + -ськ(ий), -ств(о) = -зьк(ий), -зтв(о)

[х],[ш],[с] + -ськ(ий), -ств(о) = -ськ(ий), -ств(о)
козак – козацький, козацтво.

боягуз – боягузький, боягузтво;

товариш – товариський, товариство
Винятки: казах – казахський, герцог – герцогський, баски – баскський, тюрки – тюркський
Інші приголосні перед суфіксами –ськ(ий), -ств(о) на письмі зберігаються: студент – студентський, студентство; завод – заводський.
  5. Запам′ятай! 📌
          У частині слів іншомовного походження зміна приголосних перед суфіксом -ськ- не відбувається:
Бангкок — бангкокський, баски — баскський, Ірак — іракський, казах — казахський, Ла-Манш — ла-маншський, Мекка — меккський, тюрк — тюркський, Нью-Йорк — нью-йоркський, герцог — герцогський, ацтеки - ацтекський, Цюрих - цюрихський, кембриджський,  падишах - падишахський. 
6. Виконайте завдання в ЗОШИТІ  📝
       1)    Спишіть слова, уставляючи пропущені букви
   Прага - пра…ий, студент - студент…ий, латиш - лати…ий, читач - чита…ий, юнак - юна…о, агент - агент…о, дивак - дива…о, убогий - убо…о.       
       2)  Утворіть від поданих іменників прикметники за допомогою суфікса
                   -ськ-
   Париж, гірник, парубок, Черкаси, брат, Карпати, Полісся, узбек, Буг,                     Галич, Норвегія, Херсон, солдат, чех, чиновник, герцог, турист. 
      3)  Утворіть нові слова за допомогою суфікса –ств-
      Багач, дивак, люд, бояуз, товариш, птах, заступник, брат.
      4) Виправте допущені у творенні слів помилки
   Ольгин зошит, студенцький квиток, гарне товаришство, пражське
   печиво, Запоріжська Січ, пшенишне борошно, солдацька служба,   грекські           оливи, гомінливе птацтво, казатський одяг. 
7. Роботу надішліть на  електронну пошту 📨 svit.mixal@gmail.com    (5-Б можна у вайбер).         


15.04  УРОК №8

Тема. Найпоширеніші випадки чергування приголосних звуків


1. Проведіть лінгвістичне дослідження! 🔻
     Прочитайте уривок із листа п’ятикласника, виправте помилки. Що спричинило їх появу?
Шановний Олег Іванович! Прочитав я Вашу книзку, припала мені до дусі розповідь про Запоріжську Січ. Багато я дізнався про козакство. Сердешно Вам дякую. Що ще ви порадите мені прочитати з книзок?..
— А що ви порадите цьому учневі? Мабуть, уважніше читати та вчити правила про чергування приголосних звуків.
2. Отже, при творенні та зміні слів може відбуватися не тільки чергування голосних, а й приголосних.
3. Розгляньте таблицю підручника 👉 § 34 (с.140).
Запам'ятайте винятки! 📌 Рушник, рушниця, соняшник, сердешний (у значенні «бідолашний»), дворушний, мірошник, торішній.

4. Виконайте практичні вправи 📝в ЗОШИТІ :
1) До поданих слів доберіть спільнокореневі або форми слів із чергуванням приголосних. Запишіть слова парами, з трьома дібраними словами складіть речення.
Сміх, пух, нога, око, ворог, стерегти, бігти, спати, зломити, їздити, просити,  книга, вік, муха, сніг, горох, поріг, колихати, в’язати, носити, їздити, тривога, луг.
2)  Перепишіть речення, ставлячи слова в дужках у потрібній формі. Підкреслити букви, що передають чергування приголосних звуків.
     Тихі води дніпрові я стрічав у (дорога). Ганна любила сидіти на (поріг) та поглядати на широкий шлях. Палац стояв на горі, на (берег) моря. Ой не шуми (луг), зелений (байрак). Сергій вискочив по бойовій (тривога) на верхню палубу.

3) виконайте вправу 350.

5. ПЕРЕВІРТЕ СЕБЕ. Виконайте тест 

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=941284



13.04  УРОК №7

Тема. Букви И,І після шиплячих та Г,К,Х у коренях слів та в абсолютному кінці слова

1. Пригадайте, чи можуть бути м’якими звуки [ж], [ч], [ш], [г], [к], [х].  (Так, не можуть)       

2. Коли звуки [ж], [ч], [ш], [г], [к], [х] бувають пом’якшеними? (коли після них стоїть І )
3. Прочитайте у підручнику § 33, коли пишеться И та І в коренях слів.
4. ЗАПАМ’ЯТАЙТЕ!
В абсолютному кінці слова:
1) після г, к, х звичайно пишеться И: дороги, шляхи, трохи, тільки, по-українськи; буква І пишеться лише в прикметниках (які?) довгі, легкі, сухі;
2) після шиплячих звичайно пишеться І: кущі, межі, двічі, вночі; буква и пишеться тільки в дієслівних формах: пиши, кажи, мовчи, кажучи, сказавши, а також у прислівниках типу по вовчи, по-ведмежи.

5. Виконайте завдання в зошиті:1) Вправа з ключем

 Запишіть слова у два стовпчики: а) з буквою І в кінці слова; б) з буквою И в кінці слова.
Крич.., стелаж.., свіч.., по-українськ.., довг.., кращ.., скаж.., птах.., лиж.., тільк.., втікач.., вивч.., хитрощ.., грак.. .
Якщо ви правильно виконали завдання, з других букв слів першого стовпчика складеться закінчення вислову Я. Семенюка: «Жити — значить...».
2)  Перекладіть українською мовою. Підкреслітьть орфограму “Букви и, і після ж, ч, ш, щ та г, к, х”.

Жить, кислород, Житомир, чистый, чистить, ширма, горький, шиповник, кит, читать, гибель, чиновник, горка, конец, женщина, ковёр.
3) творче завдання - виконайте  вправу  338.

08.04 УРОК №6

Тема. Чергування голосних О,Е з І

1. Одним із найпоширеніших чергувань української мови є зміна О, Е на І. Наприклад, ми говоримо:  сіль, але солі ; дім, але дому; кіт, але кота. Чому ?

2. Послухайте уважно пояснення причин цього чергування

3. Прочитайте § 32.
4. Спробуйте виконати завдання в зошиті :
1) змініть слова так, щоб відбулося чергування. Запишіть їх парами:
Зірка, рішучість, піч, матір, джміль, вечір, веселка, вісім, лебідь, робітник, вільний, коліс, школа, шість, твір, хміль, ніжність.
2) виконайте вправу 329.

5. Сподіваюсь,  що ви зрозуміли, тепер можете виконати тест. Умови вам відомі. Нікуди відправлять результат не треба. Бажаю успіхів!



06.04 УРОК №5
Тема. Чергування голосних у коренях слів  о – а, е – і, е - и
1. Пам’ятаєте, що чергування – це зміна одного звука на інший. І все це заради милозвучності нашої мови. Чергування о – а, е – і, е – и відбувається в коренях ДІЄСЛІВ.
2. Розгляньте таблицю
                                        Чергування голосних у дієслівних коренях
Чергуються голосні
Вживається
Умови вживання

   о – а
(а) (і)
перед наголошеним суфіксом -а-

   е – і
  (и)
 перед наголошеним суфіксом -а- і-ува-

   е – и
 перед наголошеним суфіксом -а- у префіксальних дієсловах перед (р), (л)

3. Прочитайте уважно § 31 та вивчіть правила.
4. У зошиті :
А)  зробіть вправу 318
Б) до поданих слів доберіть слова, у яких відбуватиметься вивчені чергування. Запишіть слова парами, підкресліть голосні, які чергуються.
Плести, тече, замести, пекти, викоренити, почепити, утекти, загребти; терти, беру, жерти, стелити, дерти; схопити, кроїти, допомогти, скочити, гонити, перемога
5. ПЕРЕВІР СЕБЕ. Виконайте тест, не забудьте, що виконувати тест можна один раз, правильно зареєструвавши своє прізвище та ім'я.https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=266794 

25.03 УРОК №4

 Тема. Основні способи словотворення

1. При творенні нових слів розрізняють твірну основу і похідне слово


Узлісся ← ліс (твірне)
Сказати ← казати (твірне)
3. Перегляньте відеоурок про те, які існують способи творення слів

3. Запишіть слова, визначте спосіб творення
Зразок. Веселка – суфіксальний.
   Правнук, накреслити, презавзятий, провесінь, передрукувати,
відмова, надзвичайний, несерйозно, вихід, молоко, скраю, присолити, безголосий, жовтогарячий, прамова, ноша, блакить, завеликий, передплата, снігопад, передбачити, міжбрівний, прегарно.
4. Як виконати словотвірний розбір слів?
Схема розбору
1.Слово, до якої частини мови належить.
2.Твірне слово (або основа).
3.  Словотвірний засіб (префікс, суфікс, постфікс).
4.Спосіб творення.
5. Звукові зміни при словотворенні (чергу­вання голосних чи приголосних).
6. Графічний запис словотвірного аналізу.

Зразок. 1. Прикордонний - прикметник; 2. кордон; 3. префікс при- і суфікс -н-;
 4. префіксально-суфіксальний; 5. немає; 6. при­кордонний <— кордон.
 5. Виконайте в зошиті словотвірний розбір за поданим зразком.
Подорожник, приморський, відтворити, роз­шукати, безхмарний, бджолиний, кінотеатр, те­левізійний, зображення, золотистий, нероба, з'явитися, дитсадок, голубувато-зелений, НЛО, мореплавці, старий.
           6. ПЕРЕВІР СЕБЕ. Виконай тест.
Увійдіть за посиланням. Напишіть своє прізвище та ім’я. Надсилати не треба, твої результати я побачу в інтернеті.  
Виконувати тест можна один раз!!! Оцінка ставиться за перше за часом виконання тесту. https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=595959

23.03 УРОК №3
Тема. Твір – оповідання про випадок із життя
1. Сьогодні вам доведеться відчути себе письменниками, бо ОПОВІДАННЯ – це жанр літературного твору.
    Згадайте один із повчальних, смішних, сумних, страшних, захоплюючих чи неймовірних випадків із свого життя. Розкажіть про нього.

2. Ознайомтесь  із структурою оповідання
Структура твору – оповідання
    
        
              Вступ                                 Основна частина                   Закінчення
(коли і де відбулася         (докладна розповідь                      (враження від
подія, стисла                      про подію)                                 побаченого; власні
характеристика                                                                     зауваження чи        
 персонажів)                                                                           побажання)      
Для звязку частин твору вживайте слова:











3. Рекомендації, як писати твір.
4. Підказка!!! Оповідання складають у художньому стилі ( художні засоби, художні образи). Дотримуйся цього в роботі.
5. Завдання:
1) продумай своє висловлювання, добери заголовок
2)  напиши твір на чернетці, обсяг має бути до 1 сторінки
3) прочитай  і виправ недоліки
4) перепиши в зошит
5) відправ вчительці на електронну пошту  svit.mixal@gmail.com.
Бажаю натхнення!

18.03 УРОК №2

Тема. Правопис префіксів ПРЕ-, ПРИ-, ПРІ-

1. Щоб уникати помилок, префікси ПРЕ-, ПРИ- треба розрізняти за значенням.
2. Переглянь уважно скрайбінг, де пояснено правила.

3. Вивчи матеріал за підручником § 18 (с.79).
4. Запам’ятай!
Прірва – це провалля із стрімкими урвищами по краях, велика і глибока яма або яр; стрімке урвище.
Прізвисько - найменування, яке іноді дається людині (крім справжнього прізвища та імені) і вказує на яку-небудь рису її характеру, зовнішності, діяльності, звичок. 

5. Виконай завдання в зошиті:

А) Від поданих слів утвори похідні з префіксами пре-, при-, прі-. Поясни написання.
Вчити, міряти, думати, бігти, широкий, далеко, хворіти, чудовий, завзятий, ступити, хоробрий, солодкий, міський, мудрий, дивний, ховати, берегти, вокзальний, кріпити, тягти, шити, ставити, чесати, робити.
Б) Переклади подані слова українською мовою, поясни їхнє написання.
Приоткрыть, придержать, премудрость, прикарпатский, предорогой, преграда, придумать, приобретать, прекрасный, прибой, преобразовать, пресильный, пристройка, приклеить, приезжать, прекратить, презрение, приукрасить.

6. Виконай тести в режимі онлайн   https://naurok.com.ua/test/start/29702

 (обов’язково на початку вкажи своє ім’я), зроби скриншот.  Результати пришли мені на електронну пошту svit.mixal@gmail.com

17.03 Урок №1
Тема. Правопис префіксів З-, С-, РОЗ-, БЕЗ-.

1. Вивчи правила про правопис префіксів. Допоможуть тобі в цьому козаки.
2. Добери до кожного правила свої приклади та запиши їх у зошит.
3. Перепиши слова і встав пропущені букви. Поясни правопис слів.
    Бе…захисний, ро…доріжжя, …хвилювати, …дерти, …гнути, …фо­тографувати, ро…кішний, …пхнути, бе…страшний, …цідити, …хит­рувати, …платити, бе…межний, ро…сердитись, …хопити, …бити, …копати, бе…турботний, …єднати, о…цвітає, …різати, …писати, …сохнути, ро…пис, …цементувати, ро…чин, бе…платно, ро…тин, …прожогу, бе…крилість, …ковзко, ро…кис, …пад, не…проста, …кинути, …клад.
3. Цікаве завдання! ПЕРЕВІР СЕБЕ. Зроби скрін для вчителя.


1 коментар:

Перший освітній чат "На Урок" на основі штучного інтелекту

  В Україні створили перший освітній чат на основі штучного інтелекту. Ця технологія створює симуляцію спілкування з історичними постатями. ...