8 клас мова

Шановні мої восьмикласники! 

     У зв'язку з протиепідемічними заходами ми продовжуємо вчити українську мову та спілкуватися з вами дистанційно 😊 💻

УКРАЇНСЬКА МОВА

25.05  Урок №16

Тема. Повторення та узагальнення  вивченого у 8 класі

1. Закінчується навчальний рік.😊 Ви стали на сходинку вище у своїх знаннях та вміннях з української мови. Сподіваюся, що й дізналися багато цікавого.
 2. Щоб не втратити набуті навички 💪, пропоную цікаві інтерактивні вправи для самоперевірки знань 👇 

Однорідні та неоднорідні означення   https://learningapps.org/view4473456


Відокремлені члени речення




18.05 Урок №15


Тема. Тематична контрольна робота



Час проходження тестів 40 хвилин


8-А        13.00-14.00  👇 

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=571180




8-Б        15.00-16.00  👇  

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=9830802




БАЖАЮ УСПІХІВ!



14.05  Урок №14

Тема. Повторення вивченого за рік


1. Продовжимо повторення синтаксису, а саме пригадаємо однорідні члени, звертання і вставні слова.
2. САМОПЕРЕВІРКА  👇
Дайте відповіді на запитання с.231, 233.

3. ТРЕНУЙМОСЯ 👇👇👇
1)  Доведіть, що в поданому тексті є однорідні члени речення, підкресліть їх. Поставте розділові знаки в реченнях.
    Ремесла і промисли України своїм корінням сягають часів Київської Русі.
Ткацтво — одне з найдавніших занять кожної селянської родини з метою одержання тканих виробів  рушників  скатерок  сорочок  доріжок.
    Широкого розмаху набули у той час деревообробні промисли і ремесла  бондарство стельмахування  столярне ремесло  теслярство плетіння з кори і лози.
Кухонний посуд  ковші  миски ложки  діжки  ночви виготовляли з дерева.
   Давні ремесла чинбарство й кушнірство  пов’язані з обробкою шкур тварин і одержанням шкіри та хутра.  Склярі і склодуви виготовляли не тільки різні сорти скла, а й часто фігурний посуд   пляшки  штофи  баклаги  стакани  тарелі  вази.

2)  Чи всі означення однорідні? Пригадайте, виконуючи👉👉 вправу 410 

3)  Доповніть подані речення пропущеними звертаннями і поставте потрібні розділові знаки  👇
1. ... мені в світі нічого не треба, тільки б голос твій чути і ніжність твою берегти (А. Малишко).
2. Та світи ж ти їм дорогу ... ! (П. Тичина).
3. Куди їдеш ... куди йдеш, чого в село через річеньку бредеш? (П. Воронько).
4. Знову ... ти вернулась, знов звила в нас під хатою кубельце (П. Грабовський).
5. Хай ... вам щастить у дружбі вірній, в праці мирній (М. Рильський).
6. Ой, не плач ... не журись, а до мого серденька пригорнись! (Нар. творч.).
Довідка: Україно моя, ясен місяць угорі, ластівочко-серце, милі друзі, дівчино.


4)  Розрізняймо вставні слова і члени речення 👉 вправа 419.





12.05  Урок №13

Тема. Повторення вивченого за рік

1. Протягом року ми пізнавали СИНТАКСИС. Сьогодні розпочинаємо повторювати вивчене.
2. Самооцінювання. Дайте відповіді на запитання   с.228.
Якщо зустрілися з труднощами, то зверніться до § підручника.
3. ТРЕНУЙМОСЯ ❗

1)  перекладіть українською мовою словосполучення  👉  вправа 399.

2)  Спишіть речення. Підкресліть їх граматичні основи. Визначте вид підмета(простий чи складний) та присудка (простий, складений дієслівний чи складений іменний) в них  👇
     Дві хмароньки пливли кудись в убранні золотім.  Гучне «Ура!» пронеслося тоді над лугами...    Україно! Доки жити буду, доти відкриватиму тебе.  Все стало якимось незвичним, радісним.  Вже день здається сивим і безсилим, і домліває в зарослях ріка...   Спомин був як блискавка. 

3)  Запишіть речення, 👇 ставлячи, де потрібно, пропущені розділові знаки, поясніть їх.
     Праця багатство людини. Зате я не актор, для мене усе дуже серйозно. Натхнення то гроза. Науці належить розум, а поезії споконвіку душа. А життя не сон, воно не склянка чаю. Обов’язок оратора говорити правду.  Він любив землю, як пташка повітря, риба воду.  По однім боці хвилювалося жито, по другім жовтіла глиняна круча з чубком червоних маків.

4)  Перевірте себе, чи добре вмієте визначати види односкладних речень 👉Виконайте вправу 404.



06.05  Урок №12

Тема. Узагальнення вивченого. Синтаксичний розбір речень із прямою мовою

1. Поміркуйте, 👆 як розцінюєте важливість теми «Пряма і непряма мова»
.
2.  ЗАПИТАННЯ  ДЛЯ САМОПЕРЕВІРКИ
          Ø   Які є способи передачі чужого мовлення?
          Ø  Чим пряма мова відрізняється від непрямої? Наведіть приклади.
          Ø  Які розділові знаки ставимо при прямій мові?
          Ø  Що таке діалог? Розкажіть про розділові знаки при діалозі.
          Ø  Що таке цитата? Які розділові знаки ставимо при цитуванні?

3. Готуємося до тематичного оцінювання:

1) Складіть і запишіть 📘 діалог, за однією із ситуацій:
СИТУАЦІЯ А. Ваші друзі збираються провести спортивний турнір. Треба вирішити, які види спорту будуть представлені на цьому турнірі й чому саме такі, а також кого запросити на змагання.
СИТУАЦІЯ Б. Ви зустріли свого сусіда, який вступив до університету. Розпитайте в нього про його майбутню спеціальність, повідомте про свої плани на майбутнє, обґрунтуйте свій вибір.

2)  замініть пряму мову непрямою  👉👉 завдання 9 с.227

3) ознайомтесь із послідовністю та зразком розбору речень із прямою мовою    с. 225
4) зробіть синтаксичний розбір речень 👉👉 вправи 397.

5) виконану роботу надсилають учні, які мають хоч одну одиницю 
    📧   svit.mixal@gmail.com


04.05  Урок №11

Тема. Цитата як спосіб передачі чужого мовлення. Розділові знаки при цитаті

1. Пригадайте, коли ми часто вживаємо слово «цитата». Так, коли працюємо з творами  на уроках літератури. А ще тоді, коли необхідно звернутися до чиїхось висловлювань (у повідомленнях, творах, виступах тощо). Отже, варто навчитися правильно вводити цитати та вміти ставити розділові знаки.
2. Що таке цитата?  
 3. Вивчіть за опорним конспектом, як правильно використовувати цитати в реченні                                              
4. Прочитайте § 34.

5. Тренуймося!
1)  Спишіть, поставте розділові знаки.
  Декламував не раз бувало рядки Тараса за столом Мені тринадцятий минало я пас ягнята за селом. Слід підкреслювати Шевченкову освіченість багатоплановість різноманітність тем не зупиняючись лише на я пас ягнята за селом.  Шевченка Карл Брюллов назвав алмазом в кожуре. Що він мав на увазі що то була за кожура? Природна українська сором’язливість непанський дух вдячності бунтарська вдача чи мужицька впертість? Яким за уявленням Брюллова мав бути діамант? .  Нам із-за круч рокоче «Заповіте» твоє вставайте кайдани порвіте.  Він мріяв вік свій у тиші доживать і наодинці із собою сердечно з Богом розмовлять. Мені ж о Господи подай любити правду на землі і друга щирого пошли 
2) Я – редактор.
Відредагуйте речення вправи 390.
3)  Перебудуйте кожне речення так, щоб у ньому містилася вказівка на те, хто саме говорить, використовуючи для цього вставні слова, непряму мову, цитати у формі прямої мови.
Зразок.   На думку Івана Франка, книги — морська глибина.   Іван Франко писав, що книги — морська глибина. «Книги — морська глибина», — писав Іван Франко.
  1. Без мови не може бути людського розуму (Л. Ушинський).
  2. Т. Шевченко з найбільшою повнотою, силою і красою втілює дух народу (Максим Горький).



29.04 Урок №10

 Тема. Заміна прямої мови непрямою.

1. Ви вже знаєте, що є пряма мова і непряма.  Пригадаємо:
Пряма мова
Недарма в старовину мудреці казали: „Святе місце пустим не буває".
Непряма мова
Недарма в старовину мудреці казали, що святе місце пустим не буває.

2. Розглянемо  таблицю  «Особливості заміни прямої мови непрямою в реченнях різних за метою висловлювання»
    
Речення
прямої мови
Засоби
зв’язку
Приклади
пряма мова
непряма мова
Розповідне
сполучники: що, ніби, щоб
Передихнула, промовила вголос:
«Я вільна» (Р. Іваничук)
Передихнула, промовила вголос, що вільна.
Питальне
Сполучники чи сполучні слова: хто, що, який, чий, котрий, де, коли, як тощо
«А куди ви їдете,
люди добрі?» —
осмілився спитати
Павлусь (А. Чайковський)
Павлусь осмілився
спитати, куди вони їдуть
Спонукальне
Сполучник
щоб
«Тосю, ану йди
сюди!» — закричав
Юрко (Є. Гуцало)
Юрко закричав,
щоб Тося підійшла.
3. Прочитайте § 33.
4. Практична робота  📘  в ЗОШИТІ 👇👇👇
А) трансформація речень 📖  вправи 382
Б)  «Я — редактор» 
       Усуньте помилки, допущені при заміні прямої мови непрямою.
1) Керівник попросив новенького, що ти розкажи мені трохи про себе. 2) Пасажир запитав у провідника, чи скоро ви подасте мені чай. 3) Учителька суворо сказала дітям, що тепер ходімо в теплицю і там пересадимо квіти. 4) Майстер весело звернувся до будівельників, що тепер берімося до діла. 5) Микола, розглядаючи в сутінках засмагле цегляно-червоне обличчя бронебійника, сказав, що ловко ти останній танк підбив.
5. ПЕРЕВІР СЕБЕ.  
Виконайте тест з 15.00 до 18.00

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=472355


     





27.04 Урок №9

Тема. Діалог і полілог. Розділові знаки


1. Усе наше життя – це спілкування. 💭Навчитися на тільки правильно говорити, а й оформляти розмови людей – це наше завдання.

2. Прочитайте § 32 (с.210, 211).

Знайдіть для себе відповіді на запитання:

-          Що називається діалогом?

-          Що таке репліка?

-          Як правильно записати діалог?

3. Полілог – це різновид діалогу, у якому беруть участь кілька осіб.

4. Практична робота в ЗОШИТІ  📝

А)  Спишіть текст, ставлячи розділові знаки, 👉👉 вправа 374

Б)  Творче завдання 💫

• Переконструювати текст у діалог

• Пояснити розділові знаки.

   Увечері батько питає хлопчиків: «Як ви сьогодні провели день?» Юрко відповів: «Я сьогодні посадив дерево». «Ти сьогодні добре прожив день», - сказав батько. «А я зайчика намалював», - відповів Миколка. «Ти теж добре прожив день», - сказав тато. Петрик каже: «Я сьогодні … в м’яча грав … і морозиво з’їв …» «У тебе сьогодні втрачений день», - сказав батько.

В) перекладіть діалог українською  👉 👉вправа 378.



23.04 Урок №8

Тема. Пряма і непряма мова. Розділові знаки при прямій мові.

1. Пригадайте, що називається прямою мовою (Так, це чуже мовлення, передане без змін, дослівно). Пам’ятаєте, що пряма мова завжди береться в лапкИ і супроводжується словами автора. 
2. Перегляньмо відео про розділові знаки при прямій мові 
3. Запам’ятайте та запишіть у ЗОШИТ схеми речень з прямою мовою. Вивчіть § 31.



4. Увага: Знак оклику, знак  питання, три крапки беруться в лапки разом із прямою мовою, а крапка і кома виноситься за лапки.

5. Чуже мовлення може бути передане не дослівно, а лише із збереженням основного змісту. Така мова називається непрямою мовою.

Увага: При заміні прямої мови на непряму змінюються форми дієслова, особових та присвійних займенників. Пропускаються звертання, вигуки, іноді вставні слова та частки.

Порівняйте пряму мову з непрямою – вправа 363.

6. ВИКОНАЙТЕ в зошиті 📝 завдання:

     1) вправа 366

     2) відредагуйте речення з непрямою мовою

1. Бабуся просила онука налити собі молока. 2. Євген Гуцало наголошував пам’ять наша – глибокий чарівний колодязь. 3. Мені казала мати, що роби добро і чисту совість не віддавай за шматки. 4. Михайло Стельмах писав, що я люблю  тебе , незрадлива мудрість книг.


  3) перекладіть українсько мовою речення (вправа 370).



21.04 Урок №7

Тема. Перевірочна робота за темою «Відокремлені члени речення».

1.УВАГА!!! Тестову роботу пишемо  22 квітня  з 11.00 до 13.00

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=274876

2.З метою повторення перегляньмо урок   

 

15.04 Урок №6

 Тема. Відокремлені члени речення (узагальнення вивченого)

 Пунктуаційний практикум. 👇
1. Запишіть висловлювання, розставляючи потрібні розділові знаки. Знайдіть відокремлені члени, підкресліть їх.
   В історії кожного народу є пам’ятні події прив’язані до певних географічних місць. Через ті місця події дати висвічується нащадкам сива давнина пізнається ними власна далека й близька історія. Звідти з правічних часів із недавніх століть долинає відгомін життя й боротьби наших предків. Знані й невідомі давні події Київської Русі немов глибинні живлющі джерела напоїли наснажили героїчним духом легенди й богатирські поеми-билини. Від них і нині свідомість сповнюється почуттям захоплення від донесених із давніх віків реальних картин буйної природи краси рідної землі. А брали від неї все потрібне для свого існування і хліб і м’ясо і рибу і мед. І співали прославляючи свою працю. (За О. Засенком)
2. Синтаксичний практикум. 📝
Перепишіть і зробіть синтаксичний розбір речень із відокремленими членами, скориставшись схемою розбору (с.201) 
Кожен птах, свою пісню співаючи, здіймається до небес. Підсвічені багрянцем, тихо линуть листи кленові, падають до ніг безсмертній Лесі, гордості Вкраїни.
3. Творче завдання 🔻
    Складіть речення ( 5 )з усіма видами відокремлених членів ( означення, прикладка, обставина, додаток, уточнювальний член)  про дистанційне навчання 💻 

4. На наступному уроці пишемо контрольну роботу 💣


13.04 Урок №5

Тема. Відокремлені уточнювальні члени речення

1. Ми познайомились із відокремленими членами (означення, прикладка, додаток, обставина).
2. Але є ще члени речення, які уточнюють, конкретизують інші другорядні члени.
3. Проведімо лінгвістичну діагностику!
— Прочитайте речення. Поясніть розділові знаки. З’ясуйте різницю в змісті речень правої та лівої колонки.
1. Збоку, над горами, горить платинове, пекуче коло сонця.
2. На другий день, надвечір, до матері приїхав син-хлібороб із далекого села.
3. У кутку, під образами, горить лампадка.
1. Збоку над горами горить платинове, коло сонця.
2. На другий день надвечір до матері приїхав син-хлібороб із далекого села.
3. У кутку під образами горить лампадка.
— Які питання є важливими для виявлення уточнювальних членів речення? Для цього ще раз прочитайте речення.
Отже, важливими є питання де саме? коли саме? хто? або що саме? яке саме?
— Чи відіграє якусь роль інтонація в цих речення? Яку саме? (Уточнювальні члени речення вимовляються з характерною уточнювальною, пояснювальною інтонацією).
4. Прочитайте § 30.
5. Виконайте завдання в ЗОШИТІ:
А)  вправа 357
Б) творче завдання. Складіть речення  з поданими відокремленими уточнювальними членами реченнями:
На вершині скелі, навіть у вихідні, біля крислатого дуба, близько п’ятої години, аж зеленкувата, або фольклор, між кам’яних глиб.

6. ПЕРЕВІРТЕ СЕБЕ. Виконайте тест. Умови вам відомі. 



08.04 Урок №5

Тема. Відокремлені обставини

1. Тести, які ви виконували, довели, що не всі зрозуміли тему. Отже, працюємо ще над темою «Відокремлені обставини».
2. Ще раз уважно  перечитайте § 29 (с.193, 195).
3. У ЗОШИТІ виконайте вправи 346, 351.

4. І тільки тепер можна перейти до виконання тесту. Як завжди ПАМ’ЯТАЙТЕ, що тест можна виконувати лише один раз, правильно вказавши прізвище. Учителю нічого надсилати НЕ ТРЕБА.
https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=515942


06.04 Урок №4

Тема. Відокремлені обставини

1. Пригадайте, який член речення називається обставиною. Якими частинами мови вони виражаються? А що таке дієприслівниковий зворот?
2. Подивіться уважно пояснення теми
3. Щоб краще розібратися в усьому, перечитайте § 29.


4У зошиті зробіть наступні завдання:
А) Запишіть речення. Поставте, де потрібно, розділові знаки. Поясніть їхнє вживання.
  Усі люди стояли як укопані познімавши шапки. Жінка схрестивши руки на грудях боязко озирнулась.
   А в катразі прихилившись до дерева щось майструє дід. (М. Стельмах) Він показав на підлітка, який відійшовши на сторону подивився трохи і зник. Пес дивився на малясник зосереджено, з поблисками жадоби в гаслих очах нашорошивши вуха. Жадібно їли всі бравши тремтячими руками вже тільки бліді і приречені привиди. (В. Барка)

Б) Складіть твір-мініатюру на тему «Моя улюблена телевізійна передача», використовуючи відокремлені обставини.
5. Якщо добре все вивчили, виконайте тест. 

ПАМ’ЯТАЙТЕ, що тест можна виконувати лише один раз, правильно вказавши прізвище https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=740883

23.03  Урок 3. 

Тема. Відокремлені додатки, розділові знаки

1. Сподіваюсь, що ти не забув, що таке додаток  - - - - - 
2. ЗАПАМ’ЯТАЙ!

3. Прочитай § 28.
4. Виконай переклад  (вправа 342) та вправу 341.
5. ПЕРЕВІР СЕБЕ.

Виконай тест. Реєструйся під своїм прізвищем. Надсилати мені результати не треба, я їх бачу в інтернеті. 
Виконувати тест можна один раз!!! Оцінка ставиться за перше за часом виконання тесту. 

20.03  Урок 2.

Тема. Відокремлені прикладки, розділові знаки при них

1. Пригадай, що таке ПРИКЛАДКА (різновид означення : дуб-велетень, річка Десна).
2. Вивчи за підручником § 27(с.187, 188).
ul_8_15
Запам’ятай!
Алгоритм характеристики відокремленої прикладки
ul_8_16
З. Виконай завдання в зошиті
А) Творче завдання.
Перебудуйте подані речення так, щоб усунути неоднозначність їхнього тлумачення.
Перед малюнками дітей, які були виставлені в клубі, товпилися батьки. До мене підійшов брат мого товариша, який був капітаном футбольної команди. Обличчя наших футболістів, які були замурзані, з побитими колінами, світилися невимовною радістю. У коридорі я зустрів подругу моєї сестри, яка була палкою вболівальницею футбольної команди.
Б) Вибірково-розподільний диктант.
Виберіть і запишіть речення в такому порядку: 1) з означеннями; 2) з прикладками.
     Наприкінці 50-х років минулого століття розкидана світами українська спільнота активно організовується довкола ідеї гідного пошанування Тараса Шевченка, генія і пророка свого народу, на честь «круглої» печальної дати — 100-річчя від дня його смерті. Найрезультативніше ця ідея почала здійснюватися на американському континенті, в Канаді і США.
    У цілому північноамериканська шевченкіана, не враховуючи календарів, лише за два роки — 1960-1961 — поповнилася 36-ма новими виданнями загальним обсягом 3950 сторінок. Осторонь цієї справи, звичайно, не міг стояти обраний 1951 року предстоятелем Української православної церкви в Канаді митрополит Іларіон, відомий донедавна в науковому світі як професор Іван Огієнко. (За М. Тимошиком)

4. Виконай тести, зроби скриншот і пришли на мою електронну  пошту (адреса в попередньому уроці). https://naurok.com.ua/test/start/56212

16.03  Урок 1. 
Тема. Твір-опис пам’ятки історії і культури.
На уроці розвитку мовлення ми готувалися до твору-опису пам'ятки історії і культури за власними спостереженнями. 
Орієнтовний план твору:
1)    Зібрати відомості про те, де встановлено пам’ятник і хто його автор.
2)    Дати стислу інформацію про людину, якій поставлено пам’ятник.
3)    Подати загальне враження від монумента (йому підпорядковуватиметься увесь наступний опис).
4)    Описати саму скульптуру.
5)    Описати постамент.
6)    Зазначити, чи гармонує пам’ятник з місцевістю.
7)    Дати загальну оцінку пам’ятнику, значення його для історії культури народу.
Підпис роботи
Дата ______________
Прізвище, ім’я __________________________________________
Твір-опис
пам’ятки історії і культури за власним спостереженням

ЗАВДАННЯ : написати твір-опис у документі Word 
та надіслати мені на пошту  📧   svit.mixal@gmail.com



Немає коментарів:

Дописати коментар

Перший освітній чат "На Урок" на основі штучного інтелекту

  В Україні створили перший освітній чат на основі штучного інтелекту. Ця технологія створює симуляцію спілкування з історичними постатями. ...