8 клас література

УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА



26.05  Урок 19

Тема. Підсумковий урок               

1. Закінчується навчальний рік. Нарешті шкільні хвилювання залишилися позаду,  і ось-ось пролунає довгоочікуваний останній дзвоник. 
   Нехай відпочинок буде яскравим і найкрутішим і  тягнеться так само довго, як увесь навчальний рік.  
   Бажаю вам поновлення, нових ідей, натхнення, гарного відпочинку і перезавантаження перед наступним роком!  

2. А для того, щоб за літо отримані знання в голові не вкрилися павутинням, читайте літературу для 9 класу 👇👇  

1. І.Котляревський «Енеїда», «Наталка Полтавка»
2. М.Костомаров «Сава Чалий»
3. Т.Шевченко «Щоденник»
4. П.Куліш «Чорна рада» 

  Крім цих творів, будуть вивчатися й інші, але ви зможете прочитати їх під час навчання.

Дякую за співпрацю!  



20.05  Урок 18

Тема. Тематична контрольна робота





Бажаю успіхів!



18.05  Урок 17

Тема. Повторення вивченого

1. Попереду (20.05) контрольна робота за творами В.Дрозда, Ю.Винничука та В.Чемериса. Отже, пригадайте вивчені твори (за підручником с. 142-250)

2. Узагальнюймо знання з  вивчених творів. Заповніть таблицю

Автор, твір
Тема
Проблеми твору

„Білий кінь Шептало”
В. Дрозда


„Місце для дракона” Ю. Винничука


«Вітька+Галя…» В.Чемериса



3. Назвіть 💭 образи героїв вивчених творів, які вам здаються суперечливими та неоднозначними, обґрунтуйте свою думку.

Бажаю успіхів у контрольній роботі!



14.05  Урок 16

Тема. Образи головних героїв повісті

1. Серед усіх чудес світу найбільше диво – це  кохання. Якби запитали людину, чи згодна вона прожити життя, не пізнавши цього почуття, я думаю, бажаючих не було б. Так що ж таке кохання, щастя, життя? Над цими питаннями людство міркує стільки, скільки існує.

2. До вічних проблем, які піднімає автор у творі «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання», належать...
·       Дружба (Вітька-Федько)
·       Кохання (Вітька-Галя)
·        Зрада (Вітька-Петро)

3. Оповідач дотепний та іронічний, але ставиться до своїх героїв доброзичливо й зі співчуттям. Порівняймо головних героїв твору.
Заповніть таблицю 📘 в зошиті

Вітька
Галя
Федько
Зовнішні риси, вік



Внутрішні риси



Таланти



Мрії та прагнення




4. Справжнє кохання — це велике надбання людини. Воно формує особистість, визначає її сутність: воно стає головним випробуванням у житті людини, робить її щасливою або нещасною. То чи існує справжнє кохання сьогодні? Мабуть, що так, оскільки й зараз люди продовжують здійснювати героїчні та безглузді вчинки задля кохання і страждають від цього. Це й робить їх людьми.

5. ВИКОНАЙТЕ ТЕСТ   сьогодні з 14.00 до 15.30   👇

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=826390

Час проходженя тесту 40 хвилин.



12.05  Урок 15

Тема. Дружба й перше кохання, вірність і перший поцілунок у повісті В.Чемериса                                             

                                           
1. Сподіваюсь, що читання повісті принесло вам задоволення. Мабуть,  вже з'я­сували, повість було написано більш ніж пів століття тому, і Галя з Вітькою - ро­весники ваших бабусь і дідусів. Знайдіть за одну хвилину принаймні п'ять доказів того, що герої живуть у зовсім іншу добу.
 -Що ж ріднить вас із героями твору? Чим близькі вони сучасному читачеві?

2. Незва­жаючи на жартівливий тон оповіді, у повісті порушено важливу проблему - зародження першого кохання, яке згодом, можливо, стане великим і на­віть єдиним. «Поживемо - побачимо. Все можливо на білому світі», - пише В. Чемерис. А якщо ні, то через роки, за твердженням самого автора, дівчина «буде прибігати у сни голубою куницею, швидкою, як вітер, і бентежною, як пре­красна казка». 
ПОМІРКУЙТЕ  ☝ :
- Як автор змальовує зародження кохання? Воно з'явилося несподівано чи виросло на ґрунті дружби? 
- Як у творі показано новий етап у стосунках Вітьки з подругою дитинства? 
- Як змінився Вітька, коли закохав­ся? Чому хлопцеві так тяжко?
- Чому Вітька звертається по до­помогу до Федька? 
- Чому вважає, що дванадцятилітній Котигорошок більше знається на коханні?

3. Складання кроків Вітьки до серця коханої 📘 
Прагнучи завоювати серце Галі, Віть­ка випробовує різні методи. Утворіть кроки Вітька, поставивши їх у пра­вильній часовій послідовності (зробіть це в оригінальній формі малюнка) 👇
Сватання, дуель, серенада, кіно, приво­ротне зілля, поцілунок, перше побачення, вірш у газету, любовне посланіє.

4. Дослідження-обґрунтування.
   Хлопці повсякчас потрапляють у якісь історії і при цьому виглядають коміч­но. Та чи сміється автор зі свого героя? Зробіть висновок про те, як автор ставиться до свого героя (усно).

5. Яким було кохання Галі? Воно за­родилося одночасно з Вітьковим, раніше, чи під час залицяння хлопця?
- Чого ж більше в повісті - гумору чи романтики? 
- Що дає творові поєднан­ня гумористичного й романтичного?
- Сформулюйте в 📘 зошиті тему та головну думку  повісті.

6. Придумайте  ще од­ну пригоду, яка трапилася з Вітькою та іншими героями твору (не більше 1 стор.). Свою роботу надішліть 📨   

Підготуйтеся 👆👆👆 до тесту за повістю на наступному уроці.



04.05, 06.05   Уроки 13, 14

Тема. Гумористичні ситуації в повісті В.Чемериса «Вітька+Галя, або повість про перше кохання"  

1. Які найкращі ліки для зміцнення організму, для гарного настрою не можна придбати в жодній аптеці світу?

-Так, справді, це – сміх. Його ми не купимо ні в краплях, ні в пігулках. Але саме Добродій Сміх   викликає появу позитивних думок і гарний  настрій, чим зміцнює імунну систему.
     Ми розпочинаємо вивчення нового розділу - «Український гумор». Прига­дайте, що таке гумор.
Що є об'єктом сміху в гуморис­тичних творах?

2. «Життя вимірюється не кількістю прожитих років, а тим, що встиг зробити, який слід залишив на землі, скільки добра подарував людям»,— так вважає відомий український письменник-гуморист Валентин Чемерис (1936 – 2016)

3. Прочитайте коротку замітку про життя В.Чемериса   с. 208

4. У кожного з нас свій світ. Особливо в неординарних людей, у творців. У декого їх буває й по кілька. У Валентина Чемериса їх аж п’ять.
Світ перший -  історичні романи, повісті, оповідання письменника.
Світ другий - детективно-пригодницькі книг.
Світ третій – фантастика.
Світ четвертий: твори з сучасного життя: оповідання, повісті. 
Світ п’ятий - сатира та гумор. Власне В. Чемерис і починав як сатирик-гуморист. Видав вісімнадцять книг веселого жанру.

5. Серед цих гумористичних творів і повість «Вітька + Галя, або Повість про пер­ше кохання», яку написав, коли йому було близько тридцяти років. Ніхто не знає, чи був насправді Вітька Горобець. Може, це ав­тор пригадав свої почуття й розповів про пригоди, що трапилися з ним.

6. Прочитайте повість. Під час читання виписуйте в зошит фразеологізми, які є засобом створення комічного.        

7. - А з яким почуттям ви читали повість?
- Чи можна назвати твір гуморис­тичним? Які епізоди найбільше насмі­шили?
-   Хто з героїв викликав особливу симпатію?



04.05

Тест за твором Ю.Винничука «Місце для дракона» виконуємо сьогодні   з 14.00 до 16.00


29.04  Урок 12

Тема. Алегоричність образів у повісті-казці  «Місце для дракона»

1. Сподіваюсь, що ви зрозуміли, що твір Ю.Винничука – це хоч і казка, але про наше життя, яке доволі часто хочеться змінити.
2. Дізнайтеся, як розгортаються події далі. Прочитайте твір до кінця. Продовжуйте виписувати фразеологізми, приказки та прислів’я.        
3. Життя без розчарувань так само неможливе, як без любові та вірності. Але до чого ж дивне сусідство: дружба — і підступ, відданість — і зрада. Настає момент, коли кожному з нас доводиться пізнати це на власному досвіді. І як жити далі, якщо виявилося раптом, що друг ... — ну зовсім і не друг?
     Але все ж... Чи можна зрозуміти людей, які на щирість відповідають брехнею, на вірність — зрадою? Невже й вони після цього можуть залишатися друзями? Саме такі питання виникають після читання повісті-казки…
4. Пригадаймо, що таке АЛЕГОРІЯ.
    Алегоричний образ – це певне ставлення до того поняття, яке він зображує.
   Отже, у творі дракон Грицько, Пустельник, князь – це алегоричні образи. Кого ж зобразив автор у цих образах?
5. Зробіть у зошиті 📘 порівняльну таблицю

Дракон Грицько
Пустельник
Князь








6. Які ж проблеми розглядає автор у цьому творі?
-         Добро і зло.
-         Людяність і самопожертва.
-         Дружба і зрада.
-         Доцільність самопожертви.
-         Проблема вибору
7. Поміркуйте 💬 над запитаннями 👉👉 11,12 (с.207).

8. Підготуйтесь до тестів на наступному уроці.







27.04  Урок 11

Тема. «Місце для дракона» Ю.Винничука – повість-казка про сучасний світ.    

1. „Для мене щастя полягає в тому, щоб робити улюблену справу, щоб не робити те, що мені не подобається”,це життєве кредо сучасного українського письменника Юрія Винничука, із творчістю якого ми ознайомимося на сьогоднішньому уроці.
2. Прочитайте розповідь про письменника 👉 за підручником с.187
3. Улюблений творчий метод Ю. Винничука - магічний реалізм.📌 Це течія реалізму, у якій органічно поєднуються елементи реального та фантастичного, побутового та міфічного, дійсного та уявного, таємничого.
     Саме цей метод використав письменник для створення «Місце для дракона» - твору, у якому поєднуються ознаки повісті і казки.
4. З чим асоціюється у вас дракон?
    Дракон (грецьк. δράκων)  — збірна назва, що об'єднує ряд міфологічних і фантастичних істот. Слово «дракон» використовується в найменуваннях  деяких реальних видів хребетних, переважно рептилій і риб. Образ дракона знайшов широке поширення в фентезі, а також використовується в феншуй, в гороскопах (рік Дракона) і астрології.
    Це змієподібна істота великих розмірів, котра, у деяких розповідях, харчується людьми, має кілька голів, може літати та вміє видихати полум'я зі своєї пащі, володіє чарівними здібностями.

5. Про що ж цей твір? Перегляньмо буктрейлер 👇

 5.Прочитайте 📖 І-ІІІ розділи твору (с.187-194). Під час читання виписуйте в зошит фразеологізми, приказки та прислів’я, поясніть їхній зміст (усно).

6.Письмово 📝 дайте відповіді на запитання 6,9 (с.195). 

Виконайте тести  1-3.                                               



23.04  Урок 10

Тема. Проблема людини в суспільстві, її знеосіблення (за оповіданням «Білий кінь Шептало»)

У зграї звірі знищують слабких,
Щоб через них не нищилась порода.
А люди, як не дивно, нищать тих,
У кого розум є, талант і врода.
                      В. Іващенко

1. Як ви розумієте ці слова? Як вони повязані зі змістом прочитаного твору?
2. Сподіваюсь, що ви прочитали оповідання В.Дрозда та змогли пояснити, чому автор дав коневі кличку Шептало.
3. Спробуймо дати відповіді на запитання:
- Шептало не полюбляв табун, гурт і загорожі.  До чого це призвело?
- Як почував себе кінь суботнього вечора? Про що він розмірковував?
- Через що коні недолюблювали Шептала?
- Чого соромився білий кінь?
- Чи була воля для Шептала найкращими хвилинами його життя?
- Чи згадував Шептало на волі про свого господаря? Чому?
4. Розмірковуючи, розуміємо, як відбувається  «соціалізація душі» (виправдальні підстави для будь-якого стану) головного героя твору:

Внутрішнє мовлення  Шептала містить позитивну характеристику Степана.
«Степан ніколи не бє його. Не посилає на важку роботу. Степан терпить».
Роздуми Шептала про Степана, які є носіями лінії виправдання.
«Степан справді буває дуже злий. Немов щось находить на нього, але з ким цього не трапляється, та ще при такій службі. Скільки нас на одні плечі…»
Сліпа відданість тому, на чиєму боці сила.
«Білому коневі бувало по-справжньому гірко, коли його зневажали та били, але незабаром у Шептала прокидалася винувата довірливість до кривдника».
Духовна деградація.
«Він не мститиметься Степанові за ті випадкові удари, без цього не можна, без цього ніякого порядку не було б серед коней».
5. Узагальнемо знання про  оповідання
6.  Напишіть міні-твір за оповіданням «Білий кінь Шептало»:  «Чи легко зберегти власну індивідуальність у сучасному жорстокому  світі?»

Нехай до роботи вас надихне наступне відео 


21.04  Урок 9

Тема. Оповідання Володимира Дрозда «Білий кінь Шептало».

1. Образ білого коня асоціюється з благородством, вищістю, обраністю. Наші предки вірили в те, що колісницю Сонця возять білі коні. При арконському храмі пошановували білого коня, присвяченого Світовиду. Кельтську богиню творення Епону часто зображували верхи на білому коні.
- А що втілює В.Дрозд  в образі головного героя свого оповідання, нам доведеться дізнатися.
2. Хто він? Володимир Дрозд? Прочитайте  📖 про життя письменника (с.177).
3. У своєму заповіті письменник написав: «Читайте книги В. Дрозда, смійтеся і плачте з прекрасності, недолугості і короткочасності життя земного».
v Прочитайте уважно оповідання «Білий кінь Шептало» (с.177-185), написане в 1965 році.
v ПОРАДА! Перед читанням ознайомтесь із завданнями, щоб зекономити час на виконання.
4. Заповніть таблицю у зошиті 📝

Виправдання конем свого становища
Цитати
Внутрішнє мовлення Шептала -  позитивна характеристика Степана

Сліпа відданість тому, на чиєму боці сила

Роздуми Шептала про Степана, які є носіями лінії виправдання

Духовна деградація


5. Поясніть, чому автор дає коневі кличку Шептало (письмово).


16.04  Урок 8

Тема. Перевірочна робота (за творчістю М.Коцюбинського, О.Довженка, Н.Бічуї)

Увага! Пишемо перевірочну тестову роботу 16.04  з 12.00 до 15.00.

https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=823066


13.04  Урок 7

Тема. Герої повісті Н. Бічуї «Шпага Славки Беркути»

1. Ви прочитали повість Н. Бічуї «Шпага Славки Беркути».
2. Перегляньте уважно презентацію, щоб узагальнити знання про твір.

3. Виконайте письмово завдання в зошиті :
А) Назвіть  ту проблему ,  яка  вам  найбільше зворушила. Чому?
Б) Оберіть персонаж із повісті, який вам сподобався, і охарактеризуйте  за поданим планом:
1.Персонаж.
2.Риси  характеру  і  вчинки,  у  яких вони виявляються.
3.Найпоказовіший  вчинок  героя.
4.Роль  персонажа  у  творі.
5.Висловлювання  героя , яке  найбільше вразило  чи  схвилювало.
4. Завдання надіслати на електронну пошту…………………..
5. Наступного уроку вас чекають перевірочні тести за повістю.

08.04  Урок 6

Тема. Особливості композиції повісті Н. Бічуї «Шпага Славки Беркути»
1. Сподіваюсь, що ви прочитали частину повісті Н.Бічуї  і настав час перевірити свої знання за змістом твору. Виконайте ТЕСТ, умови вам добре відомі. 
2. Думаю, що вас цікавить, як закінчиться повість. Прочитайте до кінця твір.
3. Тільки прочитавши повість, ви можете зробити наступні завдання в зошиті
А)  запишіть тему та основну думку твору;
Б)  визначте основні сюжетні елементи:
Експозиція: 
Зав’язка: 
Кульмінація: 
Розв’язка: 
В) запишіть проблеми, які порушила авторка твору. 

06.04  Урок 5

Тема. Проблема дорослішання в повісті Ніни Бічуї «Шпага Славки Беркути»



1. Сподіваюсь, що ви почали читати повість і вже маєте своє враження про твір. Насправді, це психологічно складна і правдива книга, у яку поринаєш з головою.
Дорослішати і весело, і важко водночас, і подекуди навіть страшно, адже на школярів чекають справжні випробування на чесність, людяність, міцність дружби, на осягнення людського призначення -  це все  ви збагнете  ,  прочитавши  твір  Ніни  Бічуї.
2. Прочитайте далі розділи повісті с.154-164.
3.У зошиті дайте письмові відповіді на запитання:
·         На чиєму ви боці в суперечці Юлька й Славка? Чому?
·         Чому Славко не намагався доводити, що він не пив вина з хлопцями?
4. Читаючи твір, ви зрозуміли, що і дорослі роблять інколи неприпустимі помилки. І це дуже боляче для дітей, які звикли бачити в них взірець для себе. А особливо коли ці дорослі — ваші рідні. Зробіть висновки (ПИСЬМОВО), яких помилок припустилися дорослі, рідні наших героїв:
Тато Юлька –
Батька Стефка -


 23.03,25.03  Уроки 3-4

Тема. Повість Ніни Бічуї «Шпага Славки Беркути»

1. Ви опрацювали твір О.Довженка «Ніч перед боєм» .
ПЕРЕВІР СЕБЕ.
Виконай тести тести за посиланням https://naurok.com.ua/test/join?gamecode=349539


Код від учителя 349539
Виконувати тест можна один раз!!! Оцінка ставиться за перше за часом виконання тесту. 
Реєструйся під своїм прізвищем! Надсилати мені результати не треба, я їх бачу в інтернеті.
2. Ознайомся з відомостями про життя Ніни Бічуї.
3. Склади асоціативний кущ про письменницю.
4. Прочитай початок повісті с.142 – 153.
5. Дай письмові відповіді в зошиті:
 А)  охарактеризуй Лілі Теслюк. Чи має вона негативні риси вдачі?
 Б)  яка подія свідчить про те, що клас, у якому навчається Славко, дружний?

16.03, 18.03  Уроки 1-2

1. Ознайомтесь з відомостями про життя відомого
 українського режисера О.Довженка, підручник с.134


2.Прочитайте оповідання О.Довженка "Ніч перед боєм".


3. У зошиті

    - визначте провідну ідею оповідання;
    - який момент був найбільш емоційно напруженим?Чому?

Немає коментарів:

Дописати коментар

Перший освітній чат "На Урок" на основі штучного інтелекту

  В Україні створили перший освітній чат на основі штучного інтелекту. Ця технологія створює симуляцію спілкування з історичними постатями. ...